Stadium

Project

Fitnesscentra te Gent en Brussel

Stadium is meer dan een eenvoudig fitnesscentrum. Hier sport je onder professionele begeleiding, mét advies op maat. Bij Stadium kan je terecht voor (live) groepslessen, fitness, squash, aquagym, crosstraining, muurklimmen & zwemmen. Er zijn verschillende Stadium-clubs gesitueerd in Brussel en Gent. Het is dus dé place to be om te sporten!

Om hun aanbod op een gebruiksvriendelijke manier weer te geven, werd geopteerd voor een nieuwe website.

Bij Digital Pulse stonden we in voor het website design en het website development van hun nieuwe website in Craft CMS.

Klant
Stadium
Jaar
2021
Service
Web­si­te design, Web­si­te development, Craft CMS, SEO, SEA
Bezoek de website
Stadium screen
Stadium phones

Over­zicht en structuur

Stadium beschikt over vier verschillende fitnesscentra op verschillende locaties, telkens met een verschillend sport-aanbod. Wanneer een bezoeker op de website terechtkomt, moet hij/zij eerst een keuze maken op vlak van locatie. Pas wanneer deze keuze gemaakt wordt, wordt het aanbod getoond. Zo blijft de bezoeker een overzicht behouden wanneer hij/zij doorheen de website navigeert en kan er geen verwarring ontstaan welk aanbod nu op welke locatie beschikbaar is.

De website wordt per locatie op dezelfde manier ingedeeld. Aan de hand van een dropdown-menu kan de bezoeker op een gestructureerde wijze het aanbod zien. Wanneer de verschillende sportlessen precies doorgaan, kan de bezoeker vinden onder het onderdeel 'Uurrooster' in de navigatie. Een abonnement aankopen, de belangrijkste conversie van de website, kan via de pagina 'Abonnementen' of via de CTA 'Lid worden'. Hier werd dus wat extra focus op gelegd. Daarnaast kan de bezoeker ook snel inloggen, de locatie wijzigen of de taalkeuze veranderen.

Ik wil ook zo een website
Stadium 1
Stadium 2
Stadium 3

SEO & SEA

Om ervoor te zorgen dat de bestaande SEO (=Search Engine Optimization)-waarde van hun oude website niet verloren gaat, hebben we aan de hand van een redirect plan de oude URL's laten verwijzen naar de nieuwe website-URL's. De nieuwe website werd daarnaast ook geoptimaliseerd voor de zoekmachines. Zo werd per pagina een unieke metatitel, metabeschrijving en afbeelding toegevoegd. Samen met de content op de webpagina's zorgt dit ervoor dat Google deze pagina's gemakkelijk kan terugvinden voor de specifieke zoekwoorden. Ook de URL structuur werd zo zoekmachine- en gebruiksvriendelijk mogelijk opgesteld. Indien de bezoekers snel hun weg terugvinden op de site, zullen de zoekmachines ook volgen.

Naast SEO werd er ook geopteerd voor SEA (=Search Engine Advertising). Aan de hand van Google Ads werden zowel tekst- als displayadvertenties opgemaakt. Deze advertenties werden telkens geoptimaliseerd per taal en per locatie om zo heel gericht te kunnen adverteren.

Let's meet Nicholas

Wil je online ook goed scoren?

Laten we kennismaken!

Nicholas Foynes
nicholas@digitalpulse.be

Let's work together