Hoger scoren in Google door SEO
SEO (= Search Engine Optimization) of zoekmachine optimalisatie. Dit betekent: de optimalisatie van jouw website of webshop zodat je hoger scoort in de zoekmachines, zoals bv. Google.
SEO hangt samen met jouw eigen website of webshop. Als je geen kwalitatieve en relevante website of webshop hebt, zal Google hier minder aandacht aan besteden. Wij stellen voor jou de nodig SEO-voorwaarden in die nodig zijn om beter te scoren in de zoekmachines.
Wil je beter scoren door middel van zoekmachine marketing
Ik wil een SEO-strategie op maatWaarom heb ik SEO nodig?
- Gratis hoger scoren in Google
- Meer bezoekers
- Meer leads
- Je concurrentie een stap voor zijn
Zoekwoordonderzoek
Dit is de basis om online te kunnen scoren in Google. Op welke zoekwoorden moet je je focus leggen en hoe ga je deze zoekwoorden onderverdelen?
Metadata
De metadata is hetgeen de zoekmachines lezen om jouw webpagina’s te begrijpen. Aan de hand van de SEOmatic plugin in Craft kan de metadata van je site of shop ingevuld worden volgens de regels.
Content
Hoe schrijf je het best content volgens de SEO regels? Hoe integreer je de zoekwoorden? We adviseren je hoe je dit het beste aanpakt zodat je content SEO-proof is.
Linken met Google tools
Er dienen koppelingen gemaakt te worden met de tools van Google zodat de gegevens van je site of shop gemakkelijk kunnen opgevolgd worden.
Onze SEO specialist gaat als volgt te werk
Kick-off
Er wordt eerst samen met de klant bepaald waar men nu staat op vlak van SEO en waar men naartoe wil. Wordt er momenteel al iets van SEO technieken uitgevoerd om je website of webshop te optimaliseren voor de zoekmachines? Wat zijn de resultaten daarvan? Daarnaast is het ook belangrijk om te weten wat de sterktes zijn van de producten of diensten die worden aangeboden, welke problemen of frustraties ze oplossen, wat de USP’s zijn van het bedrijf enz.
Zoekwoordonderzoek
Er wordt een zoekwoordonderzoek opgesteld door gebruik van bepaalde tools. De belangrijkste zoekwoorden die nodig zijn voor een optimale SEO worden opgesomd en in categorieën opgedeeld. Deze woorden kunnen dan zowel gebruikt worden in de content van de website als in de metadata. Dit zoekwoordonderzoek kan eventueel samenlopen met het zoekwoordonderzoek dat nodig is voor SEA.
Implementatie of optimalisatie SEO
Aan de hand van de voorgaande analyses wordt de SEO van de website of webshop ingevuld of geoptimaliseerd. Dit gebeurt aan de hand van de volgende stappen:
- Invullen metadata
- Optimaliseren URL’s
- Adviseren content
- Koppelingen maken met Google Analytics en Google Search Console
- Doelen invullen in Google Analytics via Google Tag Manager zodat conversies opgevolgd kunnen worden
Opvolging en rapportering
Google moet de website/webshop laten aanpassen aan zijn algoritmes en dit kan tijd vergen. Het is daarom belangrijk om de evolutie van de SEO-instellingen op te volgen. De resultaten en eventuele aanpassingen zullen te vinden zijn in de rapportering. Dit proces herhalen we regelmatig om zo je website of webshop zo goed mogelijk te kunnen optimaliseren voor de zoekmachines.
Wil je hoger scoren in de zoekmachines?
Of wil je meer info over SEO? Vul jouw gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op!