Opvallen in Google met SEA

SEA (=Search Engine Advertising) of adverteren op Google. Wanneer je iets zoekt in Google, zie je verschillende resultaten. De betalende zoekresultaten staan altijd boven de organische zoekresultaten, wat ervoor zorgt dat je voordeel kan halen uit die resultaten waarvoor je betaald.

Je kan een bepaald bedrag bieden op woorden die jouw (potentiële) klanten gebruiken om tot bij jouw product of dienst te geraken. Niet enkel het bod is belangrijk, maar Google geeft ook een waarde aan de kwaliteit van jouw advertenties. Indien de advertentie niet relevant is, zal Google je hiervoor afstraffen.
Als digitaal webbureau kunnen wij jou helpen met het opstellen van advertenties voor in Google.

Wil je jouw positie verhogen in Google door middel van advertenties?

Ja, ik wil opvallen a.d.h.v. advertenties

Waarom heb ik SEA nodig?

  • Grot­er bereik 
  • Doel­gericht adverteren
  • Meet­bare resultaten
  • Con­t­role over jouw budget
Search Engine Advertising
Emmagoogleadwords2

Enkele referenties waar we trots op zijn

artevelde hogeschool SEA
Lab9 SEA
Woodlet SEA
Deze klanten lieten Google advertenties opzetten door ons

Zoek­wo­or­don­der­zoek

Dit is de basis om online te kunnen adverteren in Google. Op welke zoekwoorden moet je je focus leggen en hoe ga je deze zoekwoorden onderverdelen?

Adver­ten­ties

Aan de hand van de gevonden zoekwoorden worden verschillende advertenties opgesteld met een bepaald budget. Dit kunnen zowel tekst ads, display ads, shopping ads of Youtube ads zijn.

Doel­groepen

Er kunnen doelgroepen worden toegevoegd aan bepaalde advertenties. Dit kan een remarketing doelgroep, een vergelijkbare doelgroep, een aangepast affiniteit enz. zijn.

Con­ver­sies

De resultaten van de advertenties dienen te worden opgevolgd. In Google Ads kunnen conversies worden toegevoegd die dan gelinkt worden aan de advertenties en zoekwoorden.

Google Ads Emma

Onze SEA specialist gaat als volgt te werk

Kick-off

Er wordt eerst samen met de klant bepaald waar men nu staat op vlak van SEA en waar men naartoe wil. Wordt er momenteel al met Google Ads gewerkt? Wat zijn de resultaten van de ingezette zoekwoorden en advertenties?

Ik heb interesse in SEA

Brainstorm Kick off

Zoekwoordonderzoek

Er wordt een zoekwoordonderzoek opgesteld door gebruik van bepaalde tools. Welke zoekwoorden zijn het belangrijkst? Aan de hand van de zoekwoorden zullen advertenties opgesteld worden. Dit zoekwoordonderzoek kan eventueel samenlopen met SEO.

Ik wil een zoekwoordonderzoek

Zoekwoordonderzoek

Google AdWords

Aan de hand van de voorgaande analyses worden campagnes opgestart in Google Ads of worden de bestaande campagnes geoptimaliseerd. Dit gebeurt aan de hand van de volgende stappen:

  • Campagnes opstarten/optimaliseren
  • Budget bepalen
  • Advertentiegroepen toevoegen
  • Kwalitatieve advertenties opmaken
  • Relevante zoekwoorden toevoegen
  • Extensies opstellen
  • Uitsluitingszoekwoorden toevoegen
  • Eventuele doelgroepen toevoegen
  • Conversies instellen

Ik wil adverteren in Google

Sea-optimaliseren

Opvolging en rapportering

Bij Google Ads is het van belang om de zoekwoorden en de advertenties regelmatig op te volgen. Zijn er bepaalde zoekwoorden die we nog missen? Of zijn er zoekwoorden die niet voor de gewenste resultaten zorgen? Scoren de advertenties goed? Of zijn er bepaalde advertenties die beter kunnen? In onze rapportering wordt meegegeven welke zoekwoorden en advertenties het best scoren en waar we nog aanpassingen willen doorvoeren. Dit proces herhalen we regelmatig om zo kwalitatieve advertenties in Google te tonen en de juiste zoekwoorden in te zetten via Google Ads.

Ik heb interesse in SEA optimalisatie

Opvolging-en-rapportering
Contacteer ons vrijblijvend! Onzediensten

Wil je beter gevonden worden in de zoekmachines?

Of wil je meer info over SEA? Vul jouw gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op!

Wij gebruiken je gegevens enkel in het kader van dit bericht en houden deze een week bij.