Diversi Foods

Project

A breadtaking experience

Diversi Foods is een totaalleverancier van een uitgebreide range van bakkerijproducten: zowel in bake-off als in vers, voor zowel retail als foodservice, onder private label of eigen merken. Denk bv. aan alle mogelijke afbakbroodjes, snacks, patisserie en viennoiserie. Al sinds 1989 staat Diversi Foods gekend voor authenticiteit, kwaliteit en innovatie binnen de bake-off sector en werken ze voornamelijk in de BeNeLux.

Bij Digital Pulse stonden we in voor het website design en het website development van deze nieuwe website in Craft CMS. Er werd ook geopteerd voor SEO zodat de website gemakkelijk vindbaar is in de zoekmachines.

Klant
Diversi Foods
Jaar
2022
Service
Web­si­te design, Web­si­te development, Craft CMS, SEO
Bezoek de website

Een dui­de­lijk over­zicht en meer structuur

De oude website van Diversi Foods was heel sober. Er was weinig content beschikbaar en er was geen duidelijke structuur in hun uitgebreide aanbod. Een gebruiksvriendelijke en gestructureerde nieuwe website was dan ook het doel van dit project. Deze site is geen webshop, maar een catalogus website waar je wel alle informatie per product kan terugvinden.

Aan de hand van een overzichtelijke dropdown in de navigatie wordt het aanbod in één oogopslag weergegeven, waarbij een onderscheid wordt gemaakt tussen de hoofd- en subcategorieën. De verschillende filters en de zoekfunctie zorgen ervoor dat je als bezoeker snel het (de) gewenste item(s) kan terugvinden. Om visueel een duidelijk onderscheid te hebben tussen de verschillende categorieën kreeg elke categorie zijn eigen kleur.

Daarnaast willen ze hun klanten ook persoonlijker aanspreken, door in te spelen op hun verschillende doelgroepen. Per doelgroep is er een aparte pagina voorzien die wat meer informatie geeft over wat Diversi Foods deze doelgroep precies kan aanbieden. In de navigatie vind je ook een pagina met recepten, nieuwsberichten en meer informatie over Diversi Foods zelf.

Diversi lange banner

Een geop­ti­ma­li­seer­de gebruikerservaring

Personalisatie en wishlist-functionaliteit

Eén van de belangrijkste troeven van de nieuwe website is het personalisatie gedeelte met de wishlist-functionaliteit. Klanten kunnen nu een persoonlijk account aanmaken op de website en hun favoriete producten opslaan in hun verlanglijst. Dit stelt klanten in staat om snel en gemakkelijk hun favoriete producten te vinden en toe te voegen.

Uitgebreid assortiment overzicht met filter- en zoekfunctie

Diversi Foods biedt een breed scala aan producten, en de nieuwe website heeft een uitgebreid assortiment overzicht dat klanten in staat stelt om gemakkelijk door het aanbod te bladeren. De website is voorzien van een geavanceerde filter- en zoekfunctie, waardoor klanten kunnen zoeken op categorie, type, proces, merk en meer. Dit zorgt voor een snelle en efficiënte ervaring, waarbij klanten precies vinden waarnaar ze op zoek zijn.

Diversi Foods 3 1
Diversi Foods 3

SEO (= Search Engine Optimization)

Om ervoor te zorgen dat de nieuwe website gemakkelijk vindbaar is in de zoekmachines, werd ook geopteerd voor SEO optimalisaties. De verschillende contentpagina's werden voorzien van meta-data. Dit is data die gelezen wordt door de zoekmachines en hen helpt om de website beter te begrijpen. Zo kreeg iedere pagina een unieke meta-titel, meta-beschrijving en meta-afbeelding. Deze werden opgesteld aan de hand van de belangrijkste zoekwoorden voor Diversi Foods.

Daarnaast werd er ook een redirect plan opgesteld. Dit zorgt ervoor dat de SEO-waarde van de oude website niet verloren gaat. Iedere oude URL werd gelinkt aan een nieuwe URL zodat er geen 404-pagina's ontstaan bij het live plaatsen van de nieuwe website.

Om de resultaten van de nieuwe website goed te kunnen opvolgen, werd de nieuwe website gelinkt met een Google Analytics account. Zo kunnen we zien hoeveel bezoekers de website krijgt en van waar deze bezoekers precies vandaan komen.

Diversi Foods 3 8

Het resul­taat

Digital Pulse heeft in nauwe samenwerking met Diversi Foods een nieuwe website ontwikkeld die volledig is afgestemd op de wensen en behoeften van het bedrijf en haar klanten. De website is ontworpen met een strak en modern ontwerp, waarbij de nadruk ligt op gebruiksvriendelijkheid en intuïtieve navigatie.

Ik wil ook zo een website
Let's meet Nicholas

Wil je online ook goed scoren?

Laten we kennismaken!

Nicholas Foynes
nicholas@digitalpulse.be

Let's work together