Cras

Project

Hout en plaatmateriaal voor bouw, interieur & tuin

Cras beschikt over 17 vestigingen waar ze een breed assortiment aanbieden van hout, plaatmateriaal en tuinhout voor de bouw, het interieur en de tuin. Het zijn zowel producten uit eigen productie, aangevuld met het beste van hun sterke merken en een relevant pakket diensten om de beste service aan te bieden.

Bij Digital Pulse stonden we in voor het website design en het website development van deze nieuwe website in Craft CMS.

Klant
Cras Woodgroup
Jaar
2021
Service
Web­si­te design, Web­si­te development, Craft CMS, SEO
Bezoek de website
Cras screen
Cras home

Infor­ma­tie mee­ge­ven aan de bezoekers

Wanneer je op de website terechtkomt, kom je onmiddellijk in de wereld van Cras terecht. De combinatie van primaire en secundaire accentkleuren met het gebruik van relevante foto's geeft onmiddellijk de juiste sfeer. De doelstelling van de nieuwe website is vooral de bezoekers te informeren. Wie is Cras, wat is het aanbod en welke diensten biedt Cras aan? Deze wensen werden vertaald in een website design en website development project op maat.

Het assortiment van Cras is eenvoudig vindbaar voor de bezoekers (en voor de zoekmachines). Dit komt omdat we deze belangrijke pagina's hebben opgenomen in de navigatie als primaire pagina's, opgedeeld per hoofdcategorie (hout, plaat, bouw, interieur en tuin). Ook de primaire CTA (=call-to-action) op de homepagina leidt naar hun aanbod. Het aanbod van Cras bestaat uit verschillende categoriepagina's, met daaronder subcategoriepagina's die telkens elk ook over verschillende productpagina's beschikken. Ieder product heeft zo z'n eigen pagina. Dit zorgt voor overzicht in het aanbod en is daarnaast ook goed voor SEO. Op iedere productpagina vind je informatie over het product, vind je de relevante downloads, kennisartikelen en eventuele partners én is er ook een formulier beschikbaar die je kan invullen bij vragen. De klant kan eenvoudig nieuwe productpagina's toevoegen in het aanbod in Craft CMS.

Cras beschikt over 17 verschillende vestigingen waar je zowel als vakman en als consument terecht kan. Dit is een USP (=Unique Selling Point) die in de kijker staat op de nieuwe website. Op de homepagina vind je verschillende CTA's die naar de pagina over hun houthandels verwijzen, dit zowel in de fold (=eerste beeld dat je ziet als je de website opent), rechts boven de navigatie alsook onderaan de pagina. Daarnaast heb je een aparte pagina over hun diensten, hun cases (inspiratie), hun acties en over hun kenniscentrum (nieuws, blogs, downloads, houtfiches, video's, opleidingen en evenementen). Indien je op zoek bent naar een specifiek onderwerp of product, kan je ook gebruik maken van de filterfunctie.

Ik wil ook zo een website
Cras post2 large 1

Search Engine Optimization (=SEO)

Om ervoor te zorgen dat de bestaande SEO (=Search Engine Optimization)-waarde van hun oude website niet verloren gaat, hebben we aan de hand van een redirect plan de oude URL's laten verwijzen naar de nieuwe website-URL's. De nieuwe website werd daarnaast ook geoptimaliseerd voor de zoekmachines via de metadata. Zo werd per pagina een unieke metatitel, metabeschrijving en meta-afbeelding toegevoegd. Samen met de content op de webpagina's zorgt dit ervoor dat Google deze pagina's gemakkelijk kan terugvinden voor de specifieke relevante zoekwoorden. Ook de URL structuur werd zo zoekmachine- en gebruiksvriendelijk mogelijk opgesteld. Indien de bezoekers snel hun weg terugvinden op de site, zullen de zoekmachines ook volgen.

Let's meet Nicholas

Wil je online ook goed scoren?

Laten we kennismaken!

Nicholas Foynes
nicholas@digitalpulse.be

Let's work together