14 november 2018 2 minuten

5 tips voor meer verkoop via jouw website/webshop tijdens de feestdagen

#marketing
Emma Thumb

Sommigen willen het liefst zo ver mogelijk weglopen wanneer men in november al bezig is over ‘Wanneer ga jij een nieuwe kerstboom kopen?’, ‘Waar koop jij jouw kerstcadeaus?’. Andere vinden het dan weer dé max om hier al hun tijd aan te spenderen om die gezellige kerstdagen terug waar te maken dit jaar. Hierbij gaan ze niet alleen naar de winkel om wat kerstinspiratie op te doen, ze schuimen ook het internet af.

Het is dus zeer belangrijk om er op tijd bij te zijn. Want je wilt toch geen aanvragen missen omdat jouw website of webshop nog niet klaar was voor deze beginnende ‘kerststormloop’? Wij geven alvast 5 tips om ervoor te zorgen dat jouw website of webshop voor meer verkopen kan zorgen tijdens de feestdagen. Laat de bezoekers maar komen!

1. Vindbaarheid

Nieuwe kerstproducten aan jouw webshop toegevoegd? Zorg er dan voor dat deze gemakkelijk te vinden zijn. Spreekt voor zich, maar een webpagina kan makkelijk verloren raken in het wereldwijde internet. Het gebruik van kernwoorden omtrent jouw producten is een belangrijke stap. Geef een uitleg aan jouw product en vermeld hierin woorden waarop je teruggevonden wilt worden door de zoekmachines. Ook blogs met thema’s over de kerstdagen en/of het nieuwe jaar kunnen hulp bieden aan een betere online zichtbaarheid. Dit zorgt ook voor engagement met jouw (potentiële) klanten en geeft een goed indruk dat je tijd besteed aan het creëren van content.

Het gebruik van de juiste keywords en content is een onderdeel van SEO of Search Engine Optimization. Ook het gebruik van metadata, linkbuilding, … is een prioriteit. Omdat SEO zo belangrijk is voor jouw website of webshop, zullen we hieromtrent nog een blogbericht schrijven. Stay tuned!

2. Adverteren

Je kan ook jouw (potentiële) klanten tot conversie sturen door middel van SEA of Search Engine Advertising. Met Google AdWords is het mogelijk om advertenties te maken die de zoekmachines kunnen tonen bij een zoekresultaat. Met een klein budget kan je al heel ver geraken, maar je moet goed op de hoogte zijn van hoe je nu precies de beste advertenties maakt. Zorg voor een relevante en kwalitatieve landingspagina op de website of webshop! Als jouw website of webshop niets of weinig onderwerpen bevat dat wel in jouw advertentie stond, is dit helaas een verloren kost. Relevantie is dus super belangrijk, gepaard met het juiste bod. Je moet er dus voor zorgen dat ook jouw advertenties kerstproof zijn.

3. CTA's

Een CTA of een call to action kan omschreven worden als een actieknop. Wanneer een bezoeker op de website of webshop komt, dan moet het duidelijk zijn wat hij/zij moet doen. Er moet een aanzet tot actie gegeven worden en deze moet opvallen. Personaliseer jouw CTA’s zoals ‘Bekijk hier onze kerstproducten!’, ’Bestel nu voor kerst!’ of ‘ Vraag een kerstofferte aan’. Daarnaast zijn kortingen één van de belangrijkste motivatoren voor bezoekers tijdens de feestdagen. Door jouw korting in een groter font te plaatsen, creëer je meer aandacht en zorg je voor meer verkoop! Maak gebruik van contrasten in jouw buttons. Dit zorgt voor meer curiositeit bij jouw bezoeker, maar hou uiteraard rekening met jouw kleurenpallet.

4. Design

Een mooi en passend design op de website of webshop spreekt aan. Zorg ervoor dat jouw website of webshop aangekleed is in het thema van de kerst- en nieuwjaarsdagen. Voor de klant geeft dit een gevoel van engagement. Ze weten dat je er mee bezig bent en dit vinden ze fijn. Daarnaast zullen de bezoekers in de juiste stemming gebracht worden op jouw website of webshop. Dit gevoel kan je ook doortrekken naar jouw nieuwsbrief of naar jouw posts op social media.

5. Extraatje

Zorg ervoor dat je nét dat ietsje extra aanbiedt. Een kerstkorting, mooie kerstverpakking, speciale leveractie (bv. op tijd leveren, langere ruilacties), origineel kerstkaartje die je bij de bestelling steekt of een creatieve kerstnieuwsbrief? Of je kan ook gewoon een extra inspiratiepagina over de kerstdagen aan jouw website of webshop toevoegen. Potentiële klanten kunnen klanten worden net omdat ze dit extraatje appreciëren. Vermeld dit dan ook in jouw website of webshop. Dit zorgt ervoor dat je jou kan onderscheiden van de concurrentie.

Hulp nodig om jouw website of webshop kerstproof of nieuwjaars-klaar te maken? Wij helpen jou het beste uit jouw website/webshop te halen tijdens de feestdagen!

Contacteer ons!

Stay updated!
Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van de laatste digitale trends, tips & tricks, interessante events en seminaries? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Schrijf mij in!