Welke biedstrategie is het beste in Google Ads?

Per Google Ads campagne moet je een bepaalde biedstrategie kiezen. Er zijn verschillende biedstrategieën mogelijk waaruit je kan kiezen:

  • Klikken maximaliseren: wanneer je zoveel mogelijk kliks op de advertenties wil behalen met je budget
  • Handmatige CPC: met deze biedstrategie stel je zelf je maximum CPC per zoekwoord in
  • Aantal conversies maximaliseren: wanneer je zoveel mogelijk conversies wil bereiken met je budget
  • Conversiewaarde maximaliseren: wanneer je een zo groot mogelijke conversiewaarde wil genereren met je budget
  • Doelvertoningspercentage: wanneer je zo goed mogelijk wil gezien worden met je advertenties op een bepaald deel in de zoekresultaten
  • Doel-CPA: wanneer je zoveel mogelijk conversies wil behalen met je budget én tegelijkertijd ook je gemiddelde CPA - doel wil bereiken
  • Doel-ROAS: wanneer je een zo groot mogelijk conversiewaarde wil genereren met je budget én tegelijkertijd ook je doel-ROAS (rendement op advertentie-uitgaven) wil bereiken

Welke biedstrategie je kiest, is afhankelijk van het stadium van je advertenties. Heb je net nieuwe advertenties opgesteld? Dan start je het beste met ‘Klikken maximaliseren’. Indien de advertenties eventjes live staan en er voldoende data is, kan overgeschakeld worden naar ‘Verbeterde CPC’ zodat je meer controle hebt over het budget per zoekwoord. Indien je nog meer data hebt verzameld en conversies hebt bereikt met je advertenties, kan je overschakelen naar ‘Aantal conversies maximaliseren’ of ‘Conversiewaarde maximaliseren’. Indien je dan nog meer ervaring hebt in het werken met Google Ads, kan je ‘Doel CPA’ of ‘Doel-ROAS’ gebruiken.