Welk doel kies ik in Google Ads?
Per campagne moet je een bepaald doel kiezen. Er zijn verschillende mogelijkheden waaruit je kan kiezen:
- Sales: wanneer je meer verkopen wil genereren via je website, webshop, winkel of app
- Leads: wanneer je meer leads wil verzamelen of je bezoekers andere waardevolle conversies wil laten genereren
- Websiteverkeer: wanneer je meer verkeer naar je website wil leiden
- Product- en merkoverweging: wanneer je je doelgroep wil aanmoedigen om je product of merk ontdekken
- Merkbekendheid en bereik: wanneer je je merk meer bekend wil maken en een groter bereik wil
- App-promotie: wanneer je meer downloads van je app wil generen
Welk doel je kiest is afhankelijk van bedrijf tot bedrijf en van campagne tot campagne. Wat zijn je algemene doelstellingen en wat wil je bereiken met deze campagne?
Bezoekers stelden ook volgende vragen
Welke biedstrategie is het beste in Google Ads?
Wat is het Google Merchant Center?
Hoeveel budget heb je nodig voor Google Ads?
Wat zijn extensies?
Wat is een aangepaste intentiedoelgroep?
Wat is een aangepaste affiniteitsdoelgroep?
Wat zijn remarketing ads?
Wat is Google Shopping
Wat is Display Advertising