Wat is Google Analytics?

Google Analytics is een platform van Google waar veel verschillende informatie over je website of webshop te vinden is.

In Google Analytics kan je meer informatie vinden over:

  • Je doelgroep: Hoeveel bezoekers zijn er op je website/webshop? Blijven deze lang op je website/webshop? Van welke regio zijn ze afkomstig? Welke taal spreken ze? Welke leeftijd hebben ze? Welk geslacht hebben ze? Bezoeken ze je site op mobiel, op desktop of op tablet? Enzoverder.
  • De acquisitie van je bezoekers: Waar komen je bezoekers vandaan? Hoeveel organische, betaalde, directe, social media, referral en e-mail bezoekers heb je? Welke groep heeft het meeste bezoekers, blijft het langst op je website/webshop, maakt de meeste conversies, …?
  • Het gedrag van je bezoekers: Wat doet je doelgroep op je website/webshop? Welke pagina’s worden het meest bekeken? Hoe ziet de gedragsstroom eruit? Welke zoekopdrachten maken ze op je website/webshop? Enzoverder.
  • De conversies op je website/webshop: Welke doelen werden behaald? Hoe staat je e-commerce ervoor? Ook hier vind je de multi-channel trechters die je bezoekers afleggen op je website/webshop.

Je kan zelf de tijdsperiode instellen en je kan een bepaalde periode ook gemakkelijk vergelijken met een andere periode. Ideaal dus om verschillende data naast elkaar te zien!