LynX® lifeline

Project

LED light guide you

LynX® lifeline is een uniek en geavanceerd lichtmanagementsysteem dat verlichting aanstuurt, automatisch in- en uitschakelt en dimt op ingestelde tijden of bij bepaalde situaties. Connected verlichting, op maat van jouw organisatie.

Bij een uniek systeem hoort ook een bijzondere website. Bij Digital Pulse stonden we in voor het website design en het website development van deze nieuwe website in Craft CMS. Daarnaast werd ook SEO, SEA, social media en social advertising uitgevoerd voor deze klant.

Klant
Telecom IT Group
Jaar
2021
Service
Web­si­te design, Web­si­te development, Craft CMS, SEO, SEA
Bezoek de website
Lynxlifeline Home
Lynxlifeline2

Ver­schil­len­de contactpunten

Deze website werd volledig op maat van de klant uitgewerkt. In de designfase werd eerst en vooral de structuur van de website bepaald. Hierdoor werd het snel duidelijk dat er een aparte pagina nodig was voor de oplossingen, de cases, het product en de dementie-campagne. Op de homepagina vind je per onderdeel een link naar de verschillende pagina's. Deze pagina's worden onderling ook met elkaar gelinkt om zo een gebruiksvriendelijke flow te creëren doorheen de website.

Aan de hand van de informatie op de website willen we de bezoekers contact laten opnemen via het contactformulier, e-mailadres, telefoonnummer of via het aanvragen van een lichtanalyse. Omdat deze contactpunten zo belangrijk zijn voor de klant, wordt op iedere relevante pagina een contactformulier toegevoegd. De contact én lichtanalyse-pagina zijn ook terug te vinden in de navigatie. In de footer vind je de algemene contactgegevens terug.

Ik wil ook zo een website
Lyne lifeline 3
Lynx lifeline 1

Bezoekers naar de website leiden

Om zoveel mogelijk relevante bezoekers naar de website te leiden met oog op conversie, werden verschillende online marketing acties opgezet. Eerst en vooral werd een zoekwoordonderzoek opgesteld om zo te weten welke content nodig was op de website om het juiste publiek te bereiken. Om zichtbaar te zijn in de zoekmachines, werd de website zo SEO-proof mogelijk opgemaakt. Enerzijds bepaalt de content (en dus de zoekwoorden) en de gebruiksvriendelijkheid van de website grotendeels hoe hoog je zal scoren. Anderzijds is het ook belangrijk om de metadata aan te vullen, zodat de zoekmachines de website gemakkelijk kunnen begrijpen. Er werd daarnaast ook rekening gehouden met de snelheid en de veiligheid van de site, zodat dit geen obstakels kan vormen voor de gebruikers en de zoekmachines.

Om op korte termijn al resultaten te verkrijgen, werd ook geopteerd voor advertenties. Via Google Ads werden zowel tekstadvertenties als display advertenties opgesteld. Zo bereiken we enerzijds het publiek dat op zoek is naar relevante zoekwoorden én verhogen we anderzijds ook de naamsbekendheid van het nieuwe product. Ook op social media werden advertenties opgemaakt, bij zowel Facebook, Instagram en LinkedIn. Deze ads dienen ter ondersteunen van de organische posts op deze kanalen en zorgen ook voor naamsbekendheid én verkeer naar de website. Om de bezoekers van de website blijven te triggeren, werden ook remarketing advertenties opgemaakt. Zo blijft LynX® lifeline TOM (=Top Of Mind) en is de kans op conversie groter.

Let's meet Nicholas

Wil je online ook goed scoren?

Laten we kennismaken!

Nicholas Foynes
nicholas@digitalpulse.be

Let's work together