LynX® hello
Videobellen met de resident
LynX® hello, dat is videobellen met de resident via zijn televisie, zonder interventie van de zorgverlener. LynX® hello werd opgezet door het technologiebedrijf 25-8 en hoopt hiermee de eenzaamheid en het sociaal isolement bij de ouderen in de woonzorgcentra te doorbreken. Videobellen op maat moet een basisrecht worden voor iedereen, zeker in tijden van strikte Corona-maatregelen.
Voor deze lancering opteerde 25-8 voor een nieuwe website voor LynX® hello. Bij Digital Pulse stonden we in voor het website design en de website development in Craft CMS. Daarnaast werden ook SEO, SEA, social media en social advertising acties uitgevoerd om verkeer naar deze website te leiden.
- Klant
- Telecom IT Group
- Jaar
- 2020
- Service
- Website design, Website development, Craft CMS, SEO, SEA
Verschillende doelgroepen
De website van LynX® hello werd opgemaakt voor twee verschillende doelgroepen. Enerzijds de zorginstellingen, die het product van LynX® hello kunnen implementeren in hun woonzorgcentra en zo de residenten in de woonzorgcentra de mogelijkheid geven om te videobellen met familie en vrienden. Dit is de primaire doelgroep van LynX® hello. Daarnaast zijn ook de 'gewone' particulieren (= vrienden/familie van mensen in zorginstellingen) van belang. Deze doelgroep moet ook de gewenste informatie terugvinden op de website zodat ze zo LynX® hello kunnen gebruiken om te videobellen met hun familie of vrienden in het woonzorgcentrum.
De informatie op de website moet dus voor beide doelgroepen toegankelijk zijn. Er werd gebruik gemaakt van verschillende contentblokken en verschillende manieren om contact op te nemen, of je nu stuurt in naam van de zorginstelling of als particulier. Er kan daarnaast ook een prijssimulatie opgemaakt worden op de website aan de hand van een op maat gemaakt formulier. Zo heeft LynX® hello alle informatie voor handen en kunnen ze hun leads gemakkelijker behandelen.
- #fbf9f4
- #e9f0e7
- #f1f075
- #009f39
- #33373e
SEO, SEA, social media én social advertising op maat
Om zoveel mogelijk relevante bezoekers naar de website te leiden, werden verschillende sociale media kanalen ingezet. Aan de hand van een zoekwoordonderzoek werd bepaalde voor welke zoekwoorden LynX® hello wil gevonden worden en op welke zoekwoorden we dus moeten inzetten. Er werd bepaald welke content moet geschreven worden zodat de website relevant is voor bepaalde zoekwoorden en zo sneller gevonden kan worden. Ook enkele tekst- en display advertenties werden opgezet om de naamsbekendheid en vindbaarheid te vergroten.
Via social media werd dan weer geopteerd om de doelgroep te bereiken via organische en betaalde posts, zowel op Facebook, Instagram als LinkedIn. Er werden verschillende conversies ingesteld in Google Analytics zodat de conversies gemakkelijk konden gemeten en opgevolgd worden. Na enkele maanden hard inzetten op deze online marketing activiteiten werd een analyse van de data gemaakt. Zo kon bepaald worden welke content, posts en ads voor de beste resultaten hebben gezorgd. Dit werd samen met de contactpersoon van deze klant overlopen zodat hij een zo goed mogelijk beeld had van dit online verhaal.