Arteveldehogeschool

Project

denk.doe.word.

Arteveldehogeschool is een gevestigde waarde binnen het opleidingsaanbod in het hoger onderwijs. Om hun doelgroep zo goed mogelijk te bereiken en dus zoveel mogelijk inschrijvingen te verzamelen, werden verschillende advertenties opgezet. Zowel Arteveldehogeschool zelf als de verschillende opleidingen binnen Artevelde kunnen op onze SEA-expertise rekenen.

Klant
Arteveldehogeschool
Jaar
2020
Service
SEA
Ik wil meer weten over SEA
Arteveldehogeschool2

Adver­ten­ties op maat

Arteveldehogeschool organiseerde verschillende infodagen doorheen het jaar om hun opleidingen in de kijker te plaatsen en nieuwe studenten aan te trekken. Sinds kort hebben ze een eigen studentenhuis die ze ook in de kijker willen plaatsen. Daarnaast werden voor de verschillende opleidingen ook specifieke advertenties opgezet naargelang hun doelstelling(en).

Hoe hebben we dit aangepakt?

In samenspraak met Arteveldehogeschool werd voor iedere campagne beslist via welke kanalen geadverteerd moet worden. Iedere doelgroep wordt op een andere manier getarget en ook in de advertenties zelf moet hier een onderscheid in gemaakt worden. Er werden verschillende zaken afgestemd om zo optimaal mogelijke advertenties te kunnen opzetten:

  • Het soort advertentiekanaal: welke kanalen moeten we inzetten om onze specifieke doelgroep te bereiken?
  • De duurtijd van de campagne: wanneer kunnen we deze campagne het beste laten lopen?
  • Het budget: hoeveel budget hebben we nodig en op welke kanalen gaan we welk budget besteden?
  • De doelgroep: welke specifieke kenmerken heeft de doelgroep?
  • De copy: hoe gaan we de advertenties zo aantrekkelijk mogelijk maken?
  • De beelden: welke beelden passen het beste bij de doelgroep?
Ik wil ook zo'n advertenties
Arteveldehogeschool

Verschillende soorten advertenties

Er werden per campagne verschillende opgemaakt en ingepland. Dit kunnen Google tekstadvertenties, Google display advertenties, Facebook advertenties, Instagram advertenties en/of LinkedIn advertenties zijn. Afhankelijk van de doelgroep en doelstelling(en) kunnen ofwel verschillende advertenties gecombineerd worden ofwel advertenties opgemaakt worden die los staan van elkaar.

Wanneer de campagnes worden opgezet, worden telkens meerdere advertenties aangemaakt. Deze advertenties verschillen in ofwel copy, beelden, doelgroep, advertentieformaat, plaatsing enzoverder. Aan de hand van A/B-testing kan beter bepaald worden wat het beste werkt en wat minder goed werkt.

Arteveldehogeschool1
Artevelde

Opvolging en rapportage

Om de resultaten zo goed mogelijk op te volgen, wordt gewerkt met een prognose en een rapportage. In de prognose gaan we voorspellen aan de hand van de bestaande gegevens wat de resultaten kunnen zijn van de verschillende advertenties. In de rapportage gaan we voorspelde gegevens van de prognose vergelijken met de effectieve resultaten. Bij de rapportage gaan we ook analyseren waar er nog verbeterpunten mogelijk zijn zodat we dit kunnen meenemen naar de volgende campagnes.

Let's meet Nicholas

Wil je online ook goed scoren?

Laten we kennismaken!

Nicholas Foynes

056/94.68.20
nicholas@digitalpulse.be

Let's work together