Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u de beste surfervaring op onze website krijgt. Meer info

Digital Pulse

Doelgroepen

Doelgroepen: jouw ideale klant in kaart brengen.

Wie wil je online bereiken en wat zijn de kenmerken van jouw online doelgroep? Het opstellen van jouw doelgroep is een eerste cruciale stap in het online verhaal en deze moet dus in kaart worden gebracht. Want waarom zou je je digitaal inzetten als je niet weet wie je precies wil targeten hiermee?

Om jouw ideale klant op te stellen moet je rekening houden met allerlei factoren. Kan je doelgroep opdelen in verschillende categorieën en zijn deze allemaal even belangrijk? Op wie wil je jouw focus leggen? Hoe bereik je deze doelgroep(en)? Waar liggen hun interesses en waar liggen ze wakker van? ... Het is dus belangrijk om een grondige analyse van jouw doelgroep op te stellen.

Heb je hulp nodig met het opstellen en analyseren van jouw ideale klant?

Ja, contacteer mij

Waarom heb ik een doelgroepenanalyse nodig?

  • Doelgroep bereiken met relevante content
  • Efficiënt marketing-en salesbudget besteden
  • Betere communicatie verkrijgen met jouw ideale klant
  • Meer kennis over jouw doelgroep hebben
Doelgroepen

Doelgroepen

Hoe bepalen we jouw doelgroep.

Buyer persona's opstellen

Om een zo goed mogelijk beeld te verkrijgen van de verschillende doelgroepen, stellen wij buyer persona’s op.

Een buyer persona wordt gezien als een fictieve, uitgebreide voorstelling van de ideale klant(en) waarbij de online eigenschappen, online doelstellingen, online frustraties en online communicatiekanalen in kaart worden gebracht. Indien je verschillende doelgroepen hebt, heb je dus ook verschillende buyer persona’s.

Een buyer persona vormt een goed beeld van hoe jouw doelgroep precies in elkaar zit. Zo kan je jou zo goed mogelijk in deze rol inleven. Hoe denkt deze persoon? Wat voelt deze persoon? Wat heeft deze persoon nood aan? Alleen zo kan je jouw online doelgroep echt begrijpen.

Aan de hand van een vragenlijst verzamelen we informatie over jouw doelgroep die we vervolgens verwerken in buyer persona's.

Stel mijn buyer persona's op

Buyer-Persona

Customer journeys opstellen

Bij een buyer persona hoort ook een online customer journey. De digitale customer journey is de weg die de klant online aflegt om een product of een dienst te kopen en beschrijft wat er na de aankoop gebeurt. Deze weg kan opgesplitst worden in 5 stappen:

  • Awareness: hier kent men jouw product of dienst nog niet
  • Consideration: hier kent men jouw product of dienst, maar er zijn ook andere opties
  • Decision: hier moet men voor jouw product of dienst kiezen
  • Adaption: hier gebruikt men jouw product of dienst
  • Loyalty: men is loyaal in het gebruik van jouw product of dienst

We proberen deze verschillende stappen zo goed mogelijk te bepalen om zo te weten te komen hoe de (potentiële) klant denkt. Zo kunnen we ontdekken welke informatie de doelgroep nodig heeft in de verschillende fases van die customer journey en waar ze in contact (kunnen) komen met jouw bedrijf.

Wat is de digitale weg van mijn klant?

Customer-journey
Contacteer ons vrijblijvend! Onzediensten

Wil je een strategische analyse laten uitvoeren voor jouw bedrijf?

Vul jouw gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op!

Wij gebruiken je gegevens enkel in het kader van dit bericht en houden deze een week bij.